Stockeboda Ölfestival 3-4 Juni

Häromdagen skrev Alexander på Några Kalla om Stockeboda Ölfestival och jag blev riktigt sugen på att sticka dit. Jag bor ju inte så långt därifrån och hur ofta är det egentligen ölfestival i närheten? Visst, Titanix är rätt så långt från den sortens musik jag lyssnar på och med handen på hjärtat så linedansar jag inte särskilt ofta, men det kan ju vara kul ändå!

Jag saxar lite från hemsidan..
[...]Johan från Ängö Kvartersbryggeri i Kalmar presenterar ett urval av sina produkter och berättar lättsamt om öl.

”Allt du skulle vilja veta om öl, men aldrig vågat fråga”. Genom att smaka på olika öl vars smakbild domineras av huvudingredienserna malt, humle och jäst tar vi reda på hur bryggmästaren kan skapa komplexa smakupplevelser. Parallellt går vi genom hur man brygger öl, både hemma och professionellt. Frågor utgör en viktig del av upplägget, eftersom frågorna leder oss in på olika spår – detta gör varje provning unik. Provningsledaren Allan Dougan är kökschef på Operagrillen i Malmö och hängiven hembryggare med ett brinnande intresse för öl.

Stockebodas egen öl finns med för provning - naturligtvis![...]

Utöver ölprovning så blir det grillbuffé, marknad, bryggerivisning och skånska mästerskapen i hembryggning. Datumet är satt till helgen vecka 22, det vill säga den 3-4/6.

Ses där!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd