#64 - Mikkeller Monk's Elixir och lite om Systembolagets släpp 11-05-02

Efter helt för lite sömn och en lång arbetsdag anser jag mig själv som välförtjänt av en öl. Börjar bli lite tråkigt att jobba den första maj, tredje året i rad jag gör det nu.. Men men, pengarna ska in! 
Hursomhelst, ikväll dricker jag en dansk quadrupel på 10% från Mikkeller. Den heter Monk's Elixir.


Ölet är brunt när jag häller upp det för att sen bli helsvart i glaset. En del ljust beige skum bildas men det sjunker undan rätt så fort. 

Luktar sirap, russin, sherry och lite banan. 

Söt och vinös smak med bränt socker, russin, fikon, banan och lite anonym alkohol. Helt okej måste jag säga!

Betyg; 7/10

***

Då bär det av mot Hansacompagniet imorgon för lite shopping ur det nya Systembolagssläppet.. 
  
Hantverksbryggeriet Bödeln India Pale Ale, 33 cl, 29,90:-
Great Divide Grand Cru Belgian Style Ale, 65 cl, 78,60:-
Grebbestad Lunator, 33 cl, 23,00:-
De Ranke Guldenberg, 33 cl, 26,90:-
Ichtegems Grand Cru, 75 cl, 60,00:-
Mikkeller Koppi Tomahawk x Odoo Shakiso Coffee IPA, 33 cl, 39,00:-
To Øl First Frontier IPA, 33 cl, 34,90:-

Jag har en del öl hemma så jag tänkte inte handla så mycket, men det blir nog Bödeln, Lunator och Great Divide's.. Säger jag nu, men imorgon kommer jag säkert hem med en av var, som vanligt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd