#79 - Mikkeller / Revelation Cat Cream Ale

Båten gick bra och det var den roligaste hittills! Dock så bjöd dom inte på några upplevelser gällande ölen, fast det var väl rätt så väntat. Men ikväll är det firmafest! Därför tar jag en finöl nu på dagen, för det lär inte bli några ikväll heller har jag en känsla av. Så idag bjuds det på cream ale. Detta är min första cream ale så detta ska bli roligt! Dessutom så blev jag så besviken på Mikkeller sist så jag hoppas att detta väger upp för det. Ölet är nämligen ett samarbete mellan Mikkeller och Revelation Cat och ligger på 5%.


Orange grumligt öl med mycket vitt skum! Ser lovande ut!

Det första jag tänker på när jag luktar på den är aprikoskräm. Utöver det blommor och humle. Luktar ännu mer lovande!

Smakar också aprikoskräm. Humle och citrus. Tvål. Kemikalier. Väldigt sträv och stickig med helt för mycket kolsyra. Inte alls god, tyvärr. Vilket antiklimax! Hoppas verkligen att nästa Mikkeller blir bättre. Kanske får köra på ett säkert kort nästa gång. Förslag?

Betyg; 2/10

Katten gillar läget iallafall.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd