Inhandlat 11-05-16

Idag körde jag raka vägen från jobb ner till Hansacompagniet i Malmö för att kolla in det exklusiva vinkällarsläppet. Jag var lite rädd att det skulle vara utgallrat eftersom jag inte var där förrän vid 16-tiden, men jag borde ha lärt mig vid det här laget att det sällan blir det. Den enda som nästan var slut var AB:05, men den skulle jag inte ha ändå. Jag vet inte varför, men suget efter öl verkar vara mindre i Malmö än i exempelvis Stockholm där det verkar ta slut på en gång, tillochmed köer utanför Systembolaget har jag läst i vissa fall. Det kanske är för att det är så lättillgängligt här nere att bara ta tåget över sundet till den danska huvudstaden eller så är kanske intresset helt enkelt inte lika stort. Jag vet inte faktiskt. Jag köpte iallafall på mig följande; 


Sigtuna Summer IPA, Monks Porter House Russian Imperial Porter No 3 och två stycken Nørrebro Bryghus Little Knorky Ale, en att dricka nu och en att dricka långt senare.

Tanken var från början att vänta med sommarsortimentet och bara köra på det exklusiva, men när jag såg Sigtunas sommar-IPA så kunde jag inte hålla tassarna borta..

Det grämer mig lite att jag inte tog någon av Great Divide's Yeti Espresso Oak Aged Imperial Stout, men jag prioriterade Little Knorky. Barley wine är ändå en av mina favoritstilar så det var svårt att låta bli, sen måste jag spara pengar inför semestern som börjar om ett par veckor så Yetin får vänta tills en annan gång.

Kommentarer

Hej, köpte precis en Russian Imperial Porter från Monks Cafe och njuter nu av den för fulla drag. Kraftfull och underbar!
Kristopher sa…
Gott, min står och väntar på mig i skafferiet :)

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd