#69 - Nøgne Ø Two Captains

Söndag eftermiddag. Kanske den bästa eftermiddagen på veckan. Gårkvällen var lugn, grillade lite och tog ett par öl, inget nytt dock. Men idag blir det något jag inte druckit tidigare. Fjolårets NM-vinnare i hembryggning, en IIPA på 8,5% från norska bryggeriet Nøgne Ø. Dagens eftermiddagsöl heter Nøgne Ø Two Captains. 


Skarp doft med vattenmelon, citrus, blöt jord, tall, gräs och sesamolja. När jag var liten bodde jag tätt intill en tallskog, lukten av denna ölen påminner mig om när man åt frukost på altanen eller gick till skolan innan daggen torkat undan. 

Smaken då? Fruktig! Och besk. En hel del humle, persika, apelsinskal och återigen skog. Tallskog. Riktigt uppfriskande! En läskande och aggressiv öl som hugger tag i mig. Riktigt trevlig!

Betyg; 8/10

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd