#67 - Mikkeller Koppi Tomahawk x Odoo Shakiso Coffee IPA

En av de ölen jag inte hade planerat köpa sist, men ändå köpte, dricker jag idag. Den har väldigt långt namn också.. Mikkeller Koppi Tomahawk x Odoo Shakiso Coffee IPA. Det är en kaffe-IPA med Tomahawk-humle och ekologiska Odoo Shakiso-kaffebönor från Etiopien. 

Kaffe-IPA låter ju jäkligt onekligen intressant, dock så har jag läst att den inte är så intressant ändå. Jag har inte heller testat Guji-versionen. Men vi får se! 


Som bilden visar så är ölen bärnstensfärgat grumlig med gul/beige skum.

Fruktig exotisk doft med citrus, tall och peppar.

Smakar beskt och stickigt. Inte alls rolig faktiskt. Citronskal, grape, physalis, tall och lite karamell. Ingen kaffe! Kanske, kanske, kanske lite kaffe vid utandning efter eftersmaken. Eller vid en rap. Jag försöker verkligen hitta kaffet men det går inte. Efter att ha läst lite om den så verkar det som att fler tycker samma sak (och andra som tycker tvärtom, märkligt). Tråkigt faktiskt! 

Betyg (bygger nog rätt mycket på att jag är besviken); 3/10

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd