En stilla onsdag

Som jag sa i förra inlägget så är året inte slut än, här kommer mer! Igår skulle jag egentligen vara med på en större ölprovning men fick förhinder, så jag hämtade upp Gripen och drack lite öl här hemma istället. Jag är lite sliten idag så det blir bara en kort sammanfattning av vad vi drack. 

Dogfish Head Palo Santo Marron - Jävligt kraftig! Doft och smak av blött trä och torkade örter i tusental. 
Jolly Pumpkin Luciernaga - En mycket trevlig amerikansk suris, enormt fruktig och uppfriskande. Har ännu inte druckit något från Jolly Pumpkin som inte fallit mig i smaken.
Shorts Brew Bourbon Barrel Sustenance Black Beer - En schwartzbier lagrad på bourbonfat är något man inte dricker varje dag. Riktigt stark bourbonkaraktär och funkig schwartzbier. Mer häftig än god, men jävligt häftig.
Great Divide Smoked Baltic Porter - Denna hade jag inga förväntningar på alls så som alla har snackat ner den, men till vår Shepherds Pie var den riktigt trevlig faktiskt. Visst, den är inte chark-rökig, men jag tycker att man definitivt känner av Bambergmalten.
Laughing Dog The Dogfather - Etiketten var mycket roligare än ölen som var ganska intetsägande. Men etiketten är grym.
Geuze Tilquin - Jag ångrar att jag inte köpte på mig ett gäng av denna! Riktigt trevlig och uppfriskande, perfekt mellan de mörka ölen.
Mikkeller Beer Geek Brunch Weasel Highland Edition - Det var inte så våldsamt mycket highland i denna tyckte jag, Islay var grymmare.
Amager Bryghus Drei von Dänen - Denna föll mig inte alls i smaken, alldeles för mycket och felplacerad rök.
Ommegang Abbey Ale - Fick hem en låda om 12 flaskor igår genom ett samköp med datummärkning på kartongen som säger april 2009. Gratislagring, ja tack! Toksnygg etikett och riktigt god öl. Krämig munkänsla med massor av fikon och dadlar. 
The Bruery Two Turtle Doves - Oj oj oj.. Kvällens bästa? Kakaon är mjuk och vacker i bakgrunden, nötterna gör sig jävligt bra och jag hade gärna haft ett par flaskor till. 
Moylans Kilt Lifter - Aah, scotch ale med allt det rätta innehållet. Mycket malt med fikon, smörkola, plommon och en hint av rök någonstans i mitten.
Gordons Finest Scotch Highland Ale - Också en scotch ale som var njutbar men inte alls i närheten av Moylans.

Det blev ganska många öl nu när jag ser det i efterhand, kanske inte helt oväntat att jag skulle bli sliten idag. Men det var trevligt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd