Gårdagen; #18 - 26 och Graveyard!

Gårdagen blev helt perfekt! Vid 17-tiden tog jag med mig tjejen och mötte upp ett par kompisar för att ta oss in till The Green Lion Inn i Malmö. Strax innan 17.30 var vi där och hittade ett bord vid fönstret så att vi kunde njuta av solen ett tag till.. Längtar verkligen till uteserveringarna sätter fart nu. Nåväl, vi beställde in lite olika öl, satt där i några timmar och hade det riktigt trevligt.




Lite kort om de ölen vi drack;

#18; Brewdog & Mikkeller I Hardcore You - Fruktig, grapefrukt, lite karamell. 7/10
#19; Meantime Chocolate - Riktigt mycket choklad, både smak och doft! 8/10
#20; Meantime Coffee - Riktigt mycket kaffe, både smak och doft! 7,5/10 
#21; Nynäshamns Ångbryggeri Bötet Barley Wine - Frukt, vin, sherry. 7/10
#22; Innis & Gunn Highland Cask - Extremt mycket lukt av kola. Smak, sådär. 4/10
#23; Rodenbach - En av mina absoluta favoritöl, både för smak och kanske av nostalgiska skäl.. 9/10
#24; Dieu de Ciel Rosee de Hibiskus - Söt, blommig, mycket hibiskus, både smak och doft. 7/10
#25; Dieu de Ciel Equinoxe du Printemps - Smaksatt med lönnsirap, söt och god. 7,5/10
#26; Midtfyn Bryghus Fishermann's Ale Rough Snuff - Smaksatt med snus och tång. Riktigt god, smak och doft av lakrits och snus. 8,5/10

Där hade vi några riktiga pärlor! Efter allt detta begav vi oss mot Debaser för att se Graveyard. Dom är som jag sagt tidigare helt fantastiska live. Tre av mina vänner hade inte sett dom tidigare och var rätt så skeptiska, men dom blev mycket positivt överraskade. Sveriges bästa nu levande band.


Det blev en riktigt bra kväll! Och imorgon ska jag en sväng med en arbetskollega till Tyskland och agera bärhjälp, ska se om jag hittar nån liten specialhylla med lite kul öl.. 
Håll tummarna.

Kommentarer

Beer-naise sa…
Tack för musik tipset. Helt i min smak!
Kristopher sa…
Riktigt jäkla bra band!

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd