Chiliodling inledd!

Som jag har sagt tidigare så kommer denna bloggen inte enbart innehålla öl, utan även annat jag tycker om, t.ex. matlagning (helst i kombination med öl), och på tal om mat.. 
Nu har jag äntligen fått upp mitt lysrör så jag kan börja odla min chili. Köpte grejerna redan i Januari (såjord, frön, minidrivhus, lysrör, etc) men har helt enkelt inte fått tummarna loss förrän nu. Egentligen är jag en månad sen då man helst bör så sin chili i Januari eller Februari för att få bästa resultat, men jag är bara tre veckor sen så jag hoppas att det går bra ändå.. Jag har även lite örter och sen fick sambon en hörna att odla lite blommor på också.


Hur fint som helst. Så nu har jag monterat upp ett litet lysrör under ett skåp i köket som kommer att ge gott om ljus. Temperaturen är precis lagom i köket som den är och nu när ljuset också finns så tror jag att allt ska gå vägen. Jag ska se hur lång tid det tar innan plantorna börjar titta upp, om det tar för lång tid så kanske jag klär in det lite i frigolit. Time will tell. 


Min odling består av; Naga Jolokia (Ghost Pepper), Tabasco, Jamaican Bell och Hot Lemon. Örterna jag odlar är vaniljbasilika och apelsintimjan, och längst ut till höger finns nejlikor och japansk humle. 

And now, we wait..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Inkokta tomater á la Camilla Plum