#14 - De Molen Vuur & Vlam

Vi fortsätter med godsaker från De Molen! Denna gången blir det en IPA på 6,2%. 


Orange/brunt och riktigt smutsigt öl, mycket grumligt. Påminner mig om kloakvatten. Känns lite fel att jämföra med kloakvatten, men det är det enda jag kommer på just nu. Väldigt mycket och helt vitt skum med mycket bubblor. 

Riktigt fruktig doft. Exotiska frukter så som grape och ananas, en del humle och blommor. 

Även smaken är mycket fruktig och blommig. Humle, grapefrukt, ananas, citrus och jag tror att jag får en liten hint av banan också. Rätt så bitter smak.

Eftersmak av grapefrukt och halm. 

Helt okej, men inte riktigt min smak. Den känns obalanserad på nåt sätt. Den blir dock lite godare ju mer jag dricker av den, hade kanske behövt en till? 

Betyg; 5/10

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd