#4 - Nefarious Ten Pin Imperial Porter

Kvällens öl intas med katten på balkongen i den skymmande vårsolen, våren känns extremt välkommen efter denna vintern.. Idag blir det en amerikansk imperial porter på 8% från det amerikanska bryggeriet Ska som heter Nefarious Ten Pin. (Såg precis att man ser min spegelbild i ölglaset också)


Ölet har litet men tjockt skum som försvinner rätt så fort, ölet i sig självt är nattsvart.

Söt doft av kakao och rostade kaffebönor.

Mycket smak! Lite fruktigt, men också bland annat kakao, kaffe och pomerans. Nästan lite juligt vilket känns helt fel nu när man börjar få vårkänslor.. Hursomhelst, en helt okej öl men kanske inget jag skulle köpt igen. 

Betyget blir; 5/10


Edit: Senare ikväll lagade jag mat och hade mer öl kvar, så jag stekte lite svamp, lök och vitlök i rikligt med smör, sen när det stekt upp så hällde jag ner lite av ölen i röran och lät det bubbla en stund. Riktigt gott blev det, så det är ett tips om ni inte dricker upp hela! :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd