Inlägg #100! + Three Floyds Rabbid Rabbit

Inlägg #100! Trodde knappt att jag skulle palla så här länge! Haha. Men det har varit riktigt kul att ha ölbloggen och jag tänker fortsätta med det :)

Lite statistik i skrivande stund;
* 100 inlägg skrivna och publicerade på 119 dagar sedan bloggen startades den 2 mars 2011.
* 180 öl noterade och betygssatta. Fast jag har ju druckit betydligt fler än jag betygssatt.. :)
* Bästa ölen hittills; Nørrebro Bryghus Raspberry Tart som fick 9,5/10 på Köpenhamns Ölfestival.
* Sämsta ölen hittils; Becks Chilled Orange som fick 1/10 i Berlin.
* 8310 besökare vilket ger ett snitt på 83,1 besökare/inlägg eller 69,8 besökare/dag.

Jag är nu inne på min sista semestervecka denna sommaren (även om en weekend är inplanerad till antingen London eller Glasgow/Edinburgh till sensommaren och sen SBWF i höst) och tänkte utnyttja min ledighet till fullo, därför blir det en dagstur till Köpenhamn imorgon.. Man kan ju aldrig få för mycket av den danska huvudstaden, right? Får ha med mig ett par öl hem och sen får det fan bli ett besök på Mikkeller Bar som jag FORTFARANDE inte har varit på! Dåligt dåligt, så nu får det bli ändring på det..

***

..Och med anledning av detta firande så tar vi en finöl! Denna saison från (världens bästa bryggeri enligt ratebeer) Three Floyds ligger på 7,4% - Rabbid Rabbit!



Fint orange/gult öl och helvitt skum med massor av fina små kolsyrebubblor.

Luktar koriander, banan, apelsinskal, citrus och jäst.

Smakar.. Riktigt gott. Koriander, banan, citrus, jäst, vete, peppar, apelsin.. Massor av smaker och fan vad gott detta var. Perfekt öl för att fira 100 inlägg!

Betyg; 9/10

Kommentarer

Anonym sa…
Grattis!!

Micke

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd