En blixtvisit i Köpenhamn

Slutade tidigt idag och polarna började få slut på öl så vi styrde upp en snabbis till den danska huvudstaden. Jag vet inte riktigt hur många gånger jag har varit där i år, men det är ju alltid lika trevligt så varför inte? 

Vädret var dåligt så det blev inte mycket aktivitet, lite öl från Khioskh och Ölbutikken och burgare på Obelix (Burger and Bun hade semesterstängt..) sen stack vi hem igen. Inga öl druckna för mig då jag var designated driver. Men nu sitter vi hemma och tar ett par fina och sen blir det en vända till Green Lion ikväll.. 

Sen fick jag ju med mig lite öl hem också! 


Cigarr City Jai Alai IPA, Fantôme BBB Pop, Mikkeller Black Hole Cognac, White Wine, Tequila, Nörrebro Bryghus New York Lager x2, Sly Fox Phoenix Pale Ale


Westons Henry Westons Medium Dry Cider, Baudelaire Beer iO Saison, The Lost Abbey Red Barn Ale, Amager Bryghus Dicentra Cucullaria, Mikkeller Spontanale

Det blev några öl till Gripen också, men dom får han presentera själv.. :)

Kommentarer

Gripen sa…
Jag har hört att han den gripen längtar efter att få presentera ovan nämnda öl! Riktigt trevliga öl du fått med dig, och tack än en gång!
Obalanserad sa…
Meh, vad fuskigt! Själv får jag nöja mig med att baka en stout-chokladkaka... :) (ska lägga upp på bloggen sen)
Anonym sa…
Hur mycket kostar burkarna med Nörrebro NY Lager? Är de köpta på Ölbutikken?

Fötex har dem i flaska(40cl) för ca 25 dkr. De har även deras Wit och Röd.

Tack för en trevlig blogg! :)
Kristopher sa…
Gripen - Ja, känner mig tämligen nöjd med inköpet! Tack själv och tack för igår, dejligt!

Anton - Ser fram emot kakan :)

Anonym - Jag köpte dom på Khioskh och om jag inte minns fel så var det två för 30. Kanongoda är dom, kul att se dom på burk! Tack själv! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd