Lite ölporr

Jag fick ett paket häromdagen.


Squatters 529, en öl i flamländsk röd-stil á la Rodenbach. Squatters är ett bryggeri från Salt Lake City som jag länge velat prova öl ifrån men dom är lite knepiga att få tag på. Om denna är något att ha så ska dock jag försöka mig på att skaffa fler.

Russian River Toronado 25th Anniversary, en suröl som namnet antyder är bryggd till den legendariska puben Toronado's 25 års-jubileum. Som vanligt vid jubileumsöl så är den limiterad och Russian River lämnar sällan någon oberörd, så det gör ju inte ont att ha en sådan hemma.

Jackie O's Brown Recluse är öl nummer tre. En brown ale med lönnsirap och vildjäst lagrad på ekfat. Limiterad till ett par hundra flaskor, riktigt kul att ha landat den!

Cascade Apricot, fruktöl med aprikos. Med Cantillon Fou'Fune färskt i minnet så ska det bli intressant att dricka denna ölen, undrar hur dom står sig mot varann. 

Cascade Strawberry, fruktöl med jordgubb. Samma scenario som ovan fast med Upland Strawberry. Jag har ännu inte provat någon belgisk suris med jordgubbar så man får väl förlita sig på amerikanarna tills dess!

Cascade Sang Royale, en blend med några olika red ales lagrade på ekfat med Cabernet Sauvignon-druvor som sen i sin tur blandats med fler red ales lagrade på port- och pinot noir-fat. Druvor, ekfat och vinfatlagring i mängder.. Det här kan ju bara bli fantastiskt.

Och så fick jag några extras;


Duck-Rabbit Baltic Porter. Jag har inte provat denna tidigare men vet att Duck-Rabbit kan det här med porters. Founders Backwood Bastard scotch ale och Founders Curmagedon old ale, två lite tyngre öl från mästerliga Founders som för övrigt kommer till Copenhagen Beer Celebration till våren.. Grymt spännande att se vad dom har med sig dit. 

Russian River Pliny the Elder kräver väl ingen större presentation, knappt en månad gamla. Surly Furious, nummer åtta på listan över världens bästa IPA's.. Också runt en månad gammal, känns helt okej. Burken är för övrigt jävligt snygg också.

Det ska nog bli bra det här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd