De molen/Flying dog Bat out of hell Oak aged version.

Den här flaskan stötte vi på i Köpenhamn för ett par månader sedan. Utan bild, och nämnd som ett riktigt bra öl som jag och Ola delade. Dock ser jag nu att Kristopher missade att detta är den fatlagrade versionen, och om jag inte minns fel så var det den "vanliga" som släpptes på bolaget? Oavsett så ångrar jag, precis som Kristopher att jag inte köpte den då. Och att jag inte köpte fler av den här... 666 flaskor buteljerades hur som helst av denna version som är en eklagrad imperial porter på 9,18%. Med Flying dogs Gonzo och De Molens Hel & Verdoemenis som grund så är det nog svårt att misslyckas.

I doften är det en riktigt fin balans mellan mestadels choklad och kaffe med rostade toner, men det är också väldigt vinönst med vad jag uppfattar som whisky och trevliga fattoner med trä, vanilj och lite lite kokos. Fantastisk doft!

Ganska lätt men täckande munkänsla. Den är söt, men inte för söt. Choklad, kaffe, svagt rostat, vanilj, lite kokos, lätt rökig, lite whisky som tillsammans med mycket trä och lite beska avslutar den fantastiska smaken. Så jävla god öl att sitta och njuta av i små sippar, i precis lagom storlek om man är sugen på något riktigt gott men inte vill bli påverkad. Något riktigt, riktigt gott...

Betyget blir som så att jag drack ölet för 2 veckor sedan, och det var så gott att jag inte vill bli påmind om att jag inte lär få dricka det igen vilket är varför ni fått vänta med inlägget...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd