Dricker finöl på alla hjärtans dag


Vi brukar inte fira Alla hjärtans dag egentligen, men i morse tyckte tjejen att det var en kul idé att fylla duschen med ballonger. Jag blev minst sagt förvånad när jag kom hem och nu ligger det ballonger över hela lägenhetsgolvet. Alla hjärtans dag är väl egentligen mest ett stort jippo för stormarknaderna att tjäna multum på tycker jag, cynisk som man är ibland. Men det kan väl ändå vara kul att göra något extra ibland på den annars ack så tråkiga veckodag vi alla känner som tisdag.

Rödvin är något som gärna förknippas med romantik, men eftersom varken jag eller tjejen är särskilt förtjusta i vin så tar vi istället en suröl i flamländsk röd-stil lagrad på bourgognevinfat ihop med en bit björnbärspaj och vispgrädde med en skvätt rom i.

Alvinne Kerasus Bourgogne Barrel Oak Aged heter ölen vi öppnade. Ingen recension idag men jag kan väl säga att den är jävligt bra iallafall. Torr och sur med körsbär, vanilj, ek, vindruvor, balsamico och mycket mer.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll, för det tänker jag ha!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd