Senaste tidens ölinköp

Privatimporter, postorderöl, samköp och Köpenhamnsbesök. Det har blivit en hel del öl inhandlad på sista tiden. Av just den anledningen så tänkte jag vara så himla okonventionell och hoppa över systembolagssläppet den första februari helt och hållet. Delvis för att där är väl egentligen inget som jag verkligen, verkligen måste ha och dessutom så tror jag att jag kommer att få chansen att dricka de ölen jag är sugen på där ändå, på ett eller annat sätt.

Vad har jag köpt då? Tja. Först ut var privatimporten jag hämtade ut för ett par dagar sen. Nästa blev en låda öl från danska butiken Vinens Verden. Smidig affär att handla från med massor av kul öl, och Mads som driver den är enormt trevlig.


Pretty Things Baby Tree, Midtfyn Rough Snuff II, Amager Bryghus Old Mans Ale, Avery Mephistopheles 2007, Cantillon Fou'Fune och även ölen jag drack tidigare veckan, Stone/Green Flash/Pizza Port Highway 78.

Sen fick jag med mig en hel del kul grejer från Köpenhamn i helgen. Från Kihoskh blev det;


Clown Shoes Brown Angel, Bear Republic Pete Brown Tribute, Maine Beer Co Peeper Ale, Maine Beer Co Zoe, Captain Lawrence Captain's Reserve Imperial IPA

Och från Ölbutikken;


The Bruery Mischief, Green Flash Barley Wine 2011, Nörrebro Bryghus Tripel de Lente Sauternes Barrel, Shorts Brew Black Cherry Porter

Och som om inte detta var nog så trillade det även in fyra flaskor Samuel Adams Imperial White genom ett samköp.


Utöver detta tillkom även ytterligare två flaskor av Tripel de Lente och en flaska Seven Bordeaux Barrel från Nörrebro. Nu förstår ni nog varför jag inte kommer att handla något på släppet nästa vecka.

Kommentarer

Tengil sa…
Skickar Vinens verde till Sverige? Vad är frakten i såna fall?
Kristopher sa…
Tengil: Ja, dom skickar över hela världen. Frakten var ganska saftig, men vi var två som delade så det var okej. För 12 flaskor betalade vi runt 500 DKK.

Balder: Gissa hur sugen jag är på den?
Zoe är så fantastisk! Den andra från Maine är jag galet sugen på om du skulle få lust att spara den... Mmmmh!

Besöker förhoppningsvis Köpenhamn på fredag så då hittas det kanske något där också!
nollkoll sa…
Vacker. Så vackert.

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd