En snabbis på Malmö Brygghus

Igår sken solen och jag var sugen på öl.. Men jag hade inget direkt hemma som jag var så värst sugen på, och eftersom jag ändå skulle till Malmö Brygghus för att köpa biljetter till Stora Öl, Små Bryggerier-mässan så kunde jag ju lika bra ta en öl där. 

Det var ett tag sen jag var där nu och dom har ju ändå både månadsöl och gästöl som byts ut regelbundet, så lite nytt var där. Bland annat så fanns Sierra Nevada Ruthless Rye och Duchesse de Bourgogne på gästfaten, sen fanns de vanliga ölen och månadsölen IT IPA som är en IPA med te i. Vad har man i IPAn? Man har i T i IPAn, i T, IT.. Ja, ni fattar. 


Jag tycker att det var en rätt schysst och fruktig IPA med en balanserad och mild beska. Rätt så söt och snäll, och teet kommer verkligen fram mycket mer än vad jag trodde. Detta är inte på något sätt en extrem öl och liknar inte något amerikanskt monster, men väl en njutbar och lättdrucken öl. Teet bidrar med stor fruktighet och det påminner lite om iste. Kul öl!

En öl till hann jag med och den ölen behöver väl ingen närmare presentation. Malmö Brygghus flaggskepp - Cacao Porter!


Lika bra som vanligt. Väldigt len munkänsla, hårt rostad och gott om kakao. En liten chokladbit till denna sen var det dags att bege sig hemåt. Fick även med mig biljetterna som jag faktiskt höll på att glömma. Jag får hoppa över fredagen då jag jobbar lördag förmiddag.. Men sen blir det bara snabbt hem, duscha och sätta sig på tåget och åka in. Om ni skulle känna igen mitt skäggiga ansikte så måste ni komma fram och hälsa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd