Lite nyheter och annan info

Gamla nyheter för er som hänger på forumet förstås, men för er andra; det danska bryggeriet Croocked Moon öppnar pub! Den kommer att heta Fermentoren och vara lokaliserad på Halmtorvet 29c på Vesterbro i Köpenham. Tanken är att öppna i mitten av September. Adda Fermentoren på facebook eller bli fan av Croocked Moon Brewing och följ utvecklingen av detta. Jävligt trevligt tycker jag!

-

Nils Oscar fyller år! För 15 år sen startades bryggeriet och nu släpper man alltså ett limiterat jubileumsöl på Systembolaget i samband med nyhetssläppet den 1/9. Ölet är kort sagt enligt Nils Oscar själva besläktat med en saison men mindre torrt. Läs mer på bloggen!

-

Stockholm Beer & Whisky Festival går i år, som de flesta av er redan vet, av stapeln sista helgen i September (29, 30/9 & 1/10) och första i Oktober (6, 7, 8/10). Det blir mitt första besök på SBWF och jag kommer att finnas på plats under den första torsdagen för att hälla i mig mängder av god öl. Största anledningen till att det blir just den dagen är att det kommer att vara en ölbloggarträff som Johan på Portersteken styrt upp då. Riktigt trevligt initiativ, något jag verkligen ser fram emot!

-

Mer än så hade jag inte, men ni kan få en bild på en av mina vackra chiliplantor som börjar knoppa nu.. Håll till godo!



Kommentarer

Obalanserad sa…
Cool, får se om jag kan dyka upp på torsdagen på bloggträff. Annars skulle jag gärna ge en flaska hembrygd till dig, om intresse finns?
Kristopher sa…
Allright, hade varit roligt!
Ofan, gärna det! Det finns det definitivt intresse för!
Johan sa…
Anton, föranmälan krävs till bloggträffen, spana in min blogg för detaljerna :)
Obalanserad sa…
Kris: Vi ordnar det på ngt sätt. Vill gärna veta vad någon utomstående tycker :)

Johan: Såg det, och ska bara kolla av med frugan hur de funkar med hennes jobb... Kul grej :)
Kristopher sa…
Anton: Låter kanon, looking forward! :)

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd