Sloppy Joes!

Hamburgare är antagligen min favoriträtt. Det är få saker som i mitt tycke smakar lika bra som en riktigt välgjord burgare. Jag brukar för det mesta köpa burgare när vi äter ute och är ständigt på jakt efter en som är ännu bättre. Ungefär som med ölen! Hemma gör jag sällan burgare däremot, det brukar bli färsbiffar och annat av köttfärsen istället.

Men idag är det däremot tänkt att göra något annat med färsen. Det är inte riktigt burgare och det är inte köttfärssås, utan idag gör vi Sloppy Joes! Det amerikanska skolmatsflaggskeppet! Det är ju "nästan" en burgare då det är köttfärs i ett hamburgerbröd med lök och vad man nu vill stoppa i den, men ändå inte riktigt.

Du behöver köttfärs och vad du vill ha i där. Jag har i lök, worcestershiresås, paprikapulver, tomatpuré, salt och peppar. Rätt så enkelt med andra ord. Jag tycker inte om såna hamburgerbröd man kan köpa så det fick bli bullar istället, källarfranska närmare bestämt.

Stek köttfärsen, släng i lök och vilka kryddor du nu vill använda dig av, dela bullarna och sleva upp. På med lite inlagd grillad paprika och skivad lök, gärna lite ajvar också om du är sugen på det. Till detta serveras hemgjord coleslaw och vanliga kebab-feferonis. Klockren och enkel mat när du inte orkar mecka för mycket. Ta en Brooklyn Lager till, det är du värd.

Kommentarer

Fredrik K sa…
Ser riktigt smarrigt ut! Blev sjukt sugen på att göra något liknande bara för det! :-)
Gyllenbock sa…
Håller med, ser väldigt smarrigt ut! skall provas!
Kristopher sa…
Det gör ni rätt i pågar!
AdamB_ sa…
Efter det här lilla inlägget så hamnade genast Brooklyn Lager på inköpslistan och hamburgare på menyn i helgen. :)
Kristopher sa…
Låter bra Adam :) Brooklyn Lagern är klockren till burgare!

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd