MankerBeers skribenter listar årets höjdpunkter och säger gott nytt år!

Så var även detta året till historien. Kort sagt har det varit ett väldigt bra år tycker jag, och jag hoppas det har varit detsamma för er mina vänner. Nedan finner ni min 2014 topp 5 lista och ett par rader om vad jag gissar komma skall.

5. Dricka rauchbier direkt ur tunnorna på Aecht Schlenkerla i Bamberg. En närmast religiös upplevelse för en ölälskare.
4. Första gången jag åt lunch på Øl & Brød. Smakkombinationer jag aldrig trodde var möjligt som passade så vansinnigt bra ihop. Svårslaget!
3. Att glida runt i Como med frugan en ljummen augustikväll och dricka italiensk hantverksöl i mängder och bara känna att livet är så jävla bra.
2. East End Gratitude 2008 hemma hos M2 i Stockholm tidigt i våras. En av dom bästa ölen jag provat till dags dato.
1. Att sitta på Backcountry Pizza and Tap House i Boulder, CO och äta en gudomligt god cheese steak, dricka öl av absolut världsklass och snacka skit med bartendern och ägaren medan bryggaren från Almanac bland annat sitter bredvid en i baren. Starstruck, men alldeles för mätt för att göra något åt saken.


– Nästa års trend blir en fortsättning på det vi redan sett. Öl med lägre alkoholhalt och en mer lokal och allt mer välkomnande ölkultur där fler och fler finner lokalbryggd öl som något självklart och roligt snarare än något man måste vara ‘nörd’ för att kunna uppskatta.


Mina medskribenters tankar finner ni här! Gott nytt år på er!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd