Alkoholfritt tips!

Om du ska köra på kvällen, tidigt dagen efter, har vit månad eller vad som helst som av någon anledning gör att du inte kan dricka en öl, så har jag ett tips till dig. 

Som jag tidigare konstaterat efter min vita månad så tycker jag att det finns extremt få goda alkoholfria öl, men vad det däremot finns är must. Vanlig, välgjord, skånsk äppelmust. Det finns flera producenter, men dom jag tycker är bäst är klassikerna Kiviks och Kullamust. 

Must kan du köpa lite var som helst, iallafall i våra skånska matvarubutiker, men även på Systembolaget. För två veckor sen lanserade dom nämligen ett tiotal nya sorter, och en som snabbt växte till en favorit hos mig är Kullamust Belle de Boskoop. Syrliga, hårda vinteräpplen blir riktigt god must, klockren måltidsdryck. Köp själv och prova dig fram, du kommer garanterat hitta något du gillar.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd