Välkomnar september..

..med att grilla! Det har ju varit bättre väder i september än så länge än vad det har varit på mer eller mindre hela sommaren, så med bra väder och ölsläpp tidigare i veckan så kändes det ganska givet vad lördagen skulle gå ut på.

Med lite Gonzo/vitlök/chilimarinerat kött, ljummen kvällssol och glatt humör provade vi flera av ölen från senaste Systembolagssläppet och klämde in ett par andra också. Tjejen körde så hon tog sig en Bavaria Wit 0,0% som jag tyckte var rätt schysst för att vara en alkoholfri faktiskt. Söt, saftig, fruktig och lättdrucken.

Nøgne Ø Imperial Brown Ale - Inte så bra som jag hade hoppats, det har ju skrivits en hel del bra om denna och jag hade byggt upp en rejäl hype. Choklad, kaffe, karamell och en lite obekväm kolsyra. Inte imponerad. 5/10


Dugges Höstbrygd - Oväntat lättdrucken! Etiketten säger att man kan dricka den till höstig husmanskost, men jag tror att den är för lätt för det. En schysst öl dock. 7/10

Hoppin Frog Hoppin' To Heaven - En riktigt trevlig IPA som satt som en smäck till den grillade maten. Citrus, fläder, tall. 8/10


Mohawk Rye Lager - Dumt att ta denna efter Hoppin Frog då den blev riktigt blek i jämförelse. Luktar rotfrukter och knäckebröd, smakar inget speciellt. Fullt drickbar, men tyvärr. 5/10

Nils Oscar Jubileum 15 - Om nom nom nom nom! Fruktig med jäst och gräs. Trevlig! 8/10


Cigar City Maduro Brown Ale - Oj, denna var trevlig! Tung för att vara en brown ale tycker jag, men det är definitivt inte negativt. Torkad frukt, choklad och karameller. Gott! 8/10

Nøgne Ø Sweet Horizon - Klockren avslutningsöl. Etiketten säger att ingen dessert krävs när man dricker denna, och jag kan inte mer än att hålla med. Söt, tung och krämig med massor av choklad, kaffe, lakrits och russin. Vi delade tre personer på en 25 cl-flaska och den satt jag med i nästan en timme. 8,5/10


Nu när jag är helt inställd på att hösten är på väg väntar väl mer sommarväder. Tur att jag hämtar hem lite Avery IPA från Balder på måndag.. 

Kommentarer

Obalanserad sa…
Snygg bild på Nils Oscar! Hoppin' Frog blir ett av mina stora mål på mässan.. smaka av så många som möjligt liksom.
Kristopher sa…
Ja, jag ska också hålla ögonen öppna efter dom :)

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd