Brewdog - Hello, my name is Ingrid

Årets mest hypade öl? Utan tvekan. Jag tror inte att denna ölen behöver någon närmare presentation och det finns redan flertalet finfina recensioner på den så jag tänker inte göra det här långdraget. 

"So just who is Ingrid? Perhaps she’s a reference to the Swedish silver screen icon or maybe it’s the line seemingly spoken by every other Swedish actress in films from the 60s and 70s (we know you know the ones we’re talking about). 

One thing is certain – this Swedish inspired Double IPA is not as innocent as she at first appears. A seductive body of rich malts and a buxom amount of Citra, Nelson Sauvin and Bramling Cross hops have been added to fresh Scandinavian cloudberries to deliver this beer’s raunchy tart finish. 

Designed by the readers of Swedish beer blog BeerSweden, ‘Hello, My Name is Ingrid’ is a celebration of all that is great about Sweden. It does not, however, contain any pickled herrings. Or meatballs."


Vackert bronsfärgad öl med vit skumkrona.

Riktigt välhumlad arom med hjortron (givetvis) och lite andra bär, tall, gräs och citrusfrukter som citron och apelsin.

Riktigt fin humlebeska med en hel del tall och gräs även här, hjortron, grapefrukt och lite ananas. Jag tycker att den är kanon.

Betyg; 8,5/10

P.S. 
Jag tycker att den är bättre än Draken. 
D.S.

Kommentarer

Obalanserad sa…
Hahaha, bra PS! ;) Jag ska ge den en chans till på lördag, tillsammans med Jai Alai.. Hoppas bara min förskylning går över....
Kristopher sa…
Jag tyckte det också ;)
Jag har hört att whisky är bra mot förkylning.. :)
Obalanserad sa…
Kanske ska köra dom mot varann helt enkelt... Fasen, jag har bara calvados och metaxa!! ;)
Ulric sa…
Måste säga att jag imponeras av alla bloggare som så tydligt känner hjortron i smaken. Själv hittar jag bara en odefinierad bärighet, men skulle aldrig koppla den till just hjortron om det inte stod på ettiketten.

Behöver kanske träna mer ;-)
Kristopher sa…
Ulric - Jag tyckte att hjortronen var betydligt mer framträdande i doften, men dom finns ändå i smaken.. Fast sen är det ju alltid lättare att hitta dom när man vet vad man ska leta efter :)
Killer sa…
Ulric, prova en vanlig IPA först innan du provar Ingrid, så känner du de söta hjortrontonerna lätt. Däremot håller jag inte med, Draken var grymt bra. Ingrid är också bra, men hjortronen spökar en aning... :)

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd