Öl i gripnästet

Det mesta har väl redan sagts egentligen, men jag tänkte göra en liten sammanfattning.

Southern Tier Gemini - En finfin IIPA med massor av friska exotiska frukter, mycket banan och en del maltighet i bakgrunden. 8/10
Mikkeller Beer Hop Breakfast - Nej, denna gillade jag inte. Luktar och smakar gammal fimpe. 4/10
Jolly Pumpkin Bam Biere - Denna gillade jag däremot! Jävligt frisk saison med mycket belgojäst, skumbanan och gröna äpplen. 8/10
Southern Tier Jah-Va - Ytterligare en riktigt bra öl från Southern Tier, mycket kaffe och söt choklad. Dock föredrar jag Mokah'n. 8/10
Amager Dicentra Cucullaria - En dansk öl i flamländsk röd-stil som lagrats på Bordeauxfat. Inte dum alls! Litet för mesig tyckte jag dock, men fullt drickbar. 6/10
Goose Island Bourbon County Vanilla Stout - En stark avslutning. I dubbel bemärkelse. Mycket, mycket trevlig öl iallafall, vanilj, kaffe och mörker. 8,5/10

Utöver detta blev det några sorters tequila som var jävligt spännande, bland annat Sierra Milenario Extra Anejo och Los Tres Toños Añejo. Mycket välsmakande och kul att ge sig in på en värld av tequila, bortom hatten.

Nu blir det bakisfrukost.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd