En precis lagom lördag + #17 - St. Peter's Grapefruit Beer

Solen skiner och ikväll är det spelning i Malmö. Graveyard, Sveriges troligtvis bästa akt, lirar på Debaser. Jag rekommenderar ALLA som bor i närheten att ta sig in dit och kolla, ni kommer INTE att bli besvikna! 70-tals rock n roll av yppersta klass.

I väntan på detta sitter jag med balkongdörren öppen och låter vårluften svalka ner lägenheten med en St. Peter's Grapefruit Beer i handen. 


Jag orkar inte skriva en hel recension på den just nu utan det får bli snabbt och lätt. Ljust öl, lite vitt skum, en aning beskare än en vanlig ljus lager, en liten hint av grapefrukt, men det är inte mycket. Jag får sommarkänslor när jag dricker den, så den passar väl rätt så bra in nu i vårsolen. Den är helt okej, men jag kan lika bra ta en vanlig lager. Betyget blir 5/10. 

Så nu är det snart dags att börja röra sig mot Malmö för att värma upp lite på The Green Lion Inn och sen dra vidare till tidigare nämnda Debaser, men mer om det imorgon.

Önskar er alla en riktigt trevlig lördag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd