Nils Oscar

Nils Oscar är ett av mina svenska favoritbryggerier, det mesta jag druckit därifrån har varit riktigt gott. Bortsett från deras gin, den var verkligen inte god.. Men ölen har alltid varit bra! God Lager, Kalasöl, Rökporter, Pils, India Ale, Brown Ale, Kalasjulöl, etc. Dessutom har dom enligt mig en av de snyggaste designerna på sina etiketter bland svenska bryggerier. Loggan upptill, en- eller tvåfärgad etikett och namnet mitt på. Riktigt snyggt och cleant. Förra veckan surfade jag runt lite på deras hemsida och såg att man kunde beställa deras barley wine och impulsbeställde tre flaskor till mitt lokala Systembolag.


Jag har aldrig smakat deras barley wine innan så jag ser fram emot det, har hört mycket gott om den. Det blir nog till att prova en i helgen och lagra de andra två tror jag bestämt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd