Dubbel leverans!

Igår var jag en sväng på Systembolaget i Malmö och hämtade lite öl, en solig och fin dag, hittade parkering direkt och allt var frid och fröjd. Inte så mycket folk på systemet och jag var i god tid hem för att kunna ta det lugnt innan jobbet också. 
När jag kom hem så såg jag att postbilen stod utanför, så jag anade att min leverans från Cracked Kettle hade kommit! Jag gick rakt ner i källaren från utsidan av huset för att kolla om brevbäraren var där vid våra brevlådor. Det var han inte, så jag gick upp i lägenheten. Där hittade jag en avi från brevbäraren att han hade varit där och sökt mig 11.45. Klockan var nu 11.46. Jag tittade ut - postbilen borta. Jag lyckades alltså missa honom när jag gick ner i källaren. Hur som helst så ringde jag och jagade och kollade om man kunde få honom och stanna, men det var förgäves.. Jag fick helt enkelt vänta tills idag. Men nu har jag dom! Äntligen!


Katten var lika uppspelt som mig






Och där hade vi hela gänget! Vi presenterar dom.. 


Delirium Tremens, Duchesse de Bourgogne, St. Peter's Fruit Beer Grapefruit, Lindemans Pecheresse, Westons Old Rose Scrumpy Cider


Cantillon Rose de Gambrinus Framoise, Lindemans Faro, Alvinne Oak aged Bourgogne Barrel Kerasus, Fantôme Chocolat

Sen hade vi en laddning från Systembolaget också!


Vi börjar med De Molen-familjen; Hel & Verdoemnis Misto B.A. x 2, Vuur & Vlam, Hemel & Aarde, Mooi & Meedogenloos


Hornbeer Hophorn, Goose Island Pere Jaques, Amager / Mikkeller Hr Fredriksen Veasel Brunch, Cuvée de Ranke

Det blev en riktigt fin dag detta! Nu har jag så jag klarar mig ett tag framöver. 

Kommentarer

Peter sa…
En liten fråga. Kan det tillkomma några kostnader för tull, skatt etc eller har detta försvunnit med EU?

Tacksam för svar då jag funderar på att handla lite från Cracked Kettle.

MVH

Peter
Kristopher sa…
Jag tror att skatten och annat försvinner iochmed att det är inom EU, den enda "extrakostnaden" jag betalade var frakten!

Kristopher
Anonym sa…
Har också kollat runt lite.
Verkar vara så att om säljaren sköter frakten ( som de vanliga internethandlarna inklusive CK gör ) så blir det inga skatter att betala.

Tack för svaret.

Peter

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd