Korv!

Jag tycker att det är riktigt kul att laga mat, så det kommer med allra största sannolikhet att dyka upp inlägg här emellanåt med recept och lite allt möjligt som har med matlagning att göra. 

 Men först, med tanke på hur nöjd jag blev med min senap igår så kände jag att jag var tvungen att ha någon god korv att äta till min senap senare i veckan. Jag styrde in till Lund och gick in på Korvhuset, en fantastisk liten affär i centrala Lund med hur många olika sorters korv som helst som jag besöker lite då och då. Idag fick jag med mig Vildsvinschoritzo och cajunkryddad Andoullie. 


Och ihop med dessa godingar så följer självklart lite surkål. Jag ska egentligen göra egen, men det är perfekt att ha färdig på burk ifall jag slutar sent på jobbet nån dag så kan man bara steka upp ett par korvar och värma lite surkål. Perfekt. Till detta har jag sen naturligtvis min ölsenap.


 Vackert.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd