Brewdog Bar Stockholm

Nu blir det lite fel i den kronologiska tidsordningen här med tanke på föregående inlägg, men innan vi begav oss bort till Akkurat och Soleil de Minuit så var det iallafall äntligen dags för premiärbesöket på nyöppnade Brewdog Bar.

Det har varit på tapeten länge att baren skulle öppna. Lokal har letats, ombyggnad till förbannelse, tillstånd till höger och vänster, uppskjutna öppningar och Murphys lag all over this shit helt enkelt. Men lagom till när vi var i stan var det äntligen dags för min gode vän M2 och hans crew att få öppna sin efterlängtade bar.


Vi bokade ett bord vid 17.30-ish och anlände till baren cirkus en halvtimme tidigare, beställde varsin öl (Jackhammer blev det för min del, absolut bästa från Brewdog på länge!), ställde oss vid baren och insöp atmosfären. Det är en riktigt schysst lokal dom har skapat med det råa teglet som är klassiskt för Brewdogs barer, ihop med deras egna personliga touch på toaletterna exempelvis.



Faten domineras av Brewdog naturligtvis, men även ett gäng gästkranar har letat sig in och dom verkar rotera ganska friskt med tanke på hur mycket folk det är där och dricker öl dagligen. I flaskväg finns det flera fulla kylar med allt du behöver för att spendera ett par timmar utan risk att behöva lämna törstig. 

Efter en stund gick vi upp på ovanvåningen och blev visade till vårt bord. Väl där beställde jag en Ingrid och en burgare. Menyn är ganska liten, men den är genomtänkt vilket är bra mycket viktigare än tusen olika rätter och varianter på allt.


Istället för bacon används rimmad kalvtunga på burgaren, bara det är ju genialiskt i min bok. Istället för vanliga flottiga pommes kom en liten korg med lökringar, även det är på något sätt uppfriskande. Missförstå mig rätt, jag älskar pommes frites mer än det mesta, men det är alltid uppfriskande när man märker att folk tänker till när det gäller maten dom serverar!

Needless to say så var det en riktigt god burgare. Efter vi käkat bestämde vi oss för att lämna plats åt andra som ville komma till, så vi begav oss bort till tidigare nämnda Akkurat. 


Kortfattat tycker jag att Brewdog Bar gick rakt in och hamnade i toppskiktet av Stockholms ölställen direkt. Avslappnat, icke-pretto, bra mat, trevlig personal, god stämning, bra öl.. Och så har jag äntligen fått upp hoppet för Brewdogs öl igen tack vare Jackhammer, dom har ju varit nere i en svacka tycker jag, men nu verkar det som att det är på väg mot rätt håll igen. 

Brewdog Bar kommer i fortsättningen att vara ett lika givet stopp i Stockholm som Akkurat och Pressklubben är idag. Bra jobbat Brewdog Crew, jag önskar er all lycka så ses vi snart igen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd