Sticker emellan med en liten recension.. Banks Caribbean Lager

Fast än att jag lägger upp alla reseninläggen nu så betyder det ju inte att jag inte dricker någon öl här hemma! Så jag tänkte sticka emellan här lite grann med en recension.. Det är min första öl från Barbados. Banks Caribbean Lager är en underjäst lager på 4,7% från Banks Barbados Brewery. 


Ölet är riktigt riktigt ljust gult, det ser nästan utblandat ut. Klarvitt skum.

Luktar ingenting speciellt. Lite surt, lite gräs. Annars ingenting.

Smakar inte heller särskilt mycket. Lite citrus och kolsyra. Ölen är ungefär lika ointressant som denna recensionen.

Om jag vill ha en öl i den här stilen så dricker jag hellre en Tuborg Grön som jag ändå tycker är helt okej och brukar ha hemma som bjudöl.

Betyg; 3/10

Kommentarer

Anonym sa…
Prövade också denna nyligen, och jag måste tillstå - den är verkligen ospännande, och ska man dricka nått i den här stilen kan man ju lika gärna välja nått som inte har rest över halva klotet för att stå på våra hyllor
Kristopher sa…
Haha, exakt min tanke.

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd