En snabbrunda på Tröls, #42 Ska ESB och #43 Mikkeller Hop Bomb

Igårkväll var det fest! Först blev vi lurade att åka på en inflyttningsfest hos min goda vän Slusk som vi inte visste om, mycket trevligt var det. Kolla mer än gärna in hans blogg och flickr, mycket jävligt fina målningar med allt från TV-spelsmotiv och filmhjältar till dödskallar och annat spännande. Väl värt ett besök! 
Efter det åkte vi ner en sväng till Tröls för att ta ett par öl. Jag såg att dom hade Närke Slättöl (jag har för mig att det var den, började bli lite på lyset vid den här tiden så minnet kan svika, det var en Närke iallafall), så jag ville beställa en sån men den var slut. Istället blev det en ESB från Ska Brewing.


Helt okej öl, men inget speciellt egentligen. Lite mesig faktiskt. Frukt, nötter, citrus och lite gräs i både lukt och smak. 

Betyg; 5/10 

Efter den blev det en Mikkeller Hop Bomb Challenge 2011! Huuuuumleeeeee! Jag glömde fotografera den, tyvärr. En riktigt humlestinn pale ale från Mikkeller på 6% med jäkligt mycket doft och smak! 
Orangefärgad med vitt skum som försvinner fort, luktar väldigt mycket humle, citrus, godis, ananas, grapefrukt och smakar också väldigt mycket citrus, grape, humle och blommor. Riktigt god, ville egentligen ha en till men dom skulle just stänga. En av de bättre jag smakat från Mikkeller än så länge!

Betyg; 9/10

Allt som allt en mycket trevlig kväll! Nästa helg bär det av mot Köpenhamn, Bakken och Louisiana, är riktigt pepp!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd