Vad jag fick med mig hem från andra sidan sundet

Som utlovat kommer här en liten lista på de öl jag fick med mig hem i helgen. Det blev en hel del Mikkeller, mer än hälften faktiskt. En av dem jag åkte över med köpte också med sig en del hem så vi ska ha en liten provning på fredag ackompanjerat med årets första ordentliga grill.. Hemgjord potatissallad, fint kött, stark korv, majs, sparris och massor av öl. 


På Ølbutiken blev det följande; Evil Twin Ryan and the Easter Bunny, Brewdog Abstrakt AB:05, Mikkeller Spontankriek, Mikkeller Spontanframboos, Marin Brewing Co. Old Dipsea Barley Wine Style Ale


Från Kihoskh kom dessa; Mikkeller Hop Bomb Challenge, Mikkeller Big Worse Barley Wine, Mikkeller Monk's Elixir, Mikkeller Not Just Another Wit, Mikkeller Cream Ale, Samuel Smith's Imperial Stout och Nøgne Ø Two Captains.

Frågan är vilka öl jag ska ta med mig.. Jag har ju en del sen tidigare jag vill prova också. Ge mig tips på öl/ölsorter som ni tycker är goda med grillning och gärna öl jag kan marinera kött i!

Kommentarer

Gyllenbock sa…
Åh vilken underbar stad Köben är! Schyssta flaskor fick du med hem. Har du provat rököl till grillning? Det tycker jag fungerar bra.
Kristopher sa…
Verkligen! Har en resa dit inplanerad redan om en månad igen, till ölfestivalen. Sen blir det väl några vändor i sommar också :)

Det har jag aldrig testat faktiskt! Jag har en Hornbeer Røgøl hemma, kanske ska ta med den då! Gubben i affären sa dock att den var riktigt speciell och skulle ändra smaken på det jag dricker efteråt så jag vet knappt om jag vågar, haha.. Men jag ska definitivt överväga det! Tack!

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd