#33 - De Molen Mooi & Meedogenloos

Idag är det en belgisk stong ale på 10,2% från det nederländska De Molen som dricks. Jag har gillat i stort sett det mesta jag druckit från De Molen tidigare, speciellt deras mörka öl, så nu får vi se ifall den håller måttet!

Ölet är väldigt mörkt brunt och har extremt mycket skum! Först när jag öppnar korken så skummar det över ordentligt, så jag ställde flaskan i vasken en stund och skummet bara fortsatte komma. Efter ytterligare en stund så tröttnade jag lite och hällde upp i glaset och det var mest skum även där, har nog aldrig hällt upp en öl med så mycket skum. Kul, men på gränsen till jobbigt.




Den luktar lite sött och surt samtidigt. Kavring, choklad och lite läder.

Smakar gott! Kakao, lite kaffe, farinsocker, russin, fikon, precis lagom mycket alkoholsmak och precis lagom bitter. De Molen har gjort det igen! 

Betyg; 7,5/10

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd