#44 - Hornbeer Gladiator

Den här ölen blev jag rekommenderad av gubben i Helsingør för att den hade slutat produceras och den var värd att testas. Jag har ärligt talat inte orkat kolla upp om den inte produceras längre, men jag tänker dricka den ändå! 
Jag måste dessutom säga att jag tycker att Hornbeer har ovanligt fula etiketter. Jag berömde Nils Oscar för inte så längesen för att deras design är snygg, men med Hornbeer tycker jag tvärtom. Rakt av fula. Det är bra att dom skriver en utförlig presentation av ölet på baksidan, men resten av etiketten är i regel hiskeligt ful. Hursomhelst så brukar ölet vara bra, och det är väl insidan som räknas? 

Dagens öl är en IPA på 6,4% från det danska bryggeriet Hornbeer.


Ölet är mörkt kastanjefärgat och lite rött med ett stort beige/ljusbrunt skum som hänger kvar lite grann, sen sjunker undan utan att lämna några nämnvärda rester. 
Lukten består av blöt tall, frukt, humle samt sött och surt godis. Rätt så mycket kolsyra, fruktig och söt smak av karamell och lite frukt. Helt okej, men jag hade velat ha lite mer bett. Jag förväntade mig att den skulle vara mer aggressiv, den var istället rätt så tam, men å andra sidan så är den väldigt lättdrucken, vilket är rätt gott också. Jag har lite svårt för att bestämma mig om jag gillar den eller inte.

Betyg; 6,5/10

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd