Spontantripp till Helsingør

Ledig från jobbet igår och idag, sambon jobbar och jag jäkligt sugen på att göra något. Helst hade jag velat åka till København men min ekonomi tillåter inte riktigt en dag där just nu, så det fick bli den lite mer lättillgängliga lillebroren Helsingør. Det finns såklart inte riktigt lika bra utbud där, men det finns några småaffärer som ändå har lite godbitar. Jag fick med mig följande hem; 


Willemoes Påskøl, Stout och Porter 


Hornbeer Blackhorn, Funky Monky, Røgøl, Gladiator

Gubben i affären rekommenderade dessa fyra hophorn speciellt starkt. Jag har bara druckit deras Caribbean Rumstout tidigare och den var riktigt god, så nu ser jag fram emot att prova dessa allihop. Røgølen varnade han mig för lite, att jag skulle antingen dricka den sist av allt på kvällen eller endast den på hela kvällen för att den skulle tydligen ändra smaken på allt annat jag dricker efter det. Vi får se om det stämmer. 
Funky Monky tyckte han var fantastiskt god, samma gällde Blackhorn. Gladiator sa han hade slutat tillverkas så han tyckte att jag skulle passa på innan den tar slut helt. Tja, varför inte?

Kommentarer

Jimmy sa…
Har nyligen börjat följa din blog och undrar om du inte kan ändra så de som följer bloggen via RSS kan få hela inlägget istället för bara en ingress? Det vore toppen.

-Jimmy
Kristopher sa…
Vad kul! :)
Jag har nu ändrat vad jag tror är så att du kan få hela inlägget via RSS, jag har inte full koll på vad som är vad än. Berätta gärna om det fungerade!
Jimmy sa…
Skönt att det inte var ett problem för dig (det är oftast om man har ett stort behov att visa reklam etc som jag tror att man inte vill visa mer än ingress). Däremot blev det ingen större skillnad för mig med det senaste inlägget.

Mer hjälp om det här: http://www.google.com/support/blogger/bin/answer.py?hl=en&answer=42662

Eller så hann jag helt enkelt få ditt senaste inlägg i min Google Reader innan du ändrat inställningen. Vi hoppas på det bästa.

Mvh,

-Jimmy
Kristopher sa…
Jag har ändrat nu (igen) så att det ser ut som det gör på den hjälp-sidan du skickade.. Får se hur det blev nu, haha.

Mvh
blafa sa…
Jag som bara bor på andra sidan sundet tar tacksamt emot tips på en och annan vettig affär i Helsingör med ett ölutbud!
Kristopher sa…
blafa

Hmm, jag minns ärligt talat inte vad butiken heter, men det ligger en Vin & Spritbutik på Bramstræde som har rätt mycket från Hornbeer och lite annat. Den är långt ifrån samma kaliber som Barley Wine och Ølbutikken, men den är helt okej. Den ligger vägg i vägg med en annan butik som också har lite allt möjligt.
I övrigt minns jag inte några speciella, utan brukar strosa runt lite och till slut trillar man in nånstans där det finns lite gott :)

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd