Imorgon händer det grejer!

Imorgon är det, som jag antar att alla vet, lite öl som kommer ut på Systembolaget. Jag behöver inte direkt lista vilka öl det är som släpps med tanke på att Jonas på pilsner.nu har gjort det, Darren på BeerSweden, Manker Beer och några andra bloggar också har gjort det. Jag tänkte köpa lite blandat jag är sugen på, men mest sikta in mig på Stone 15th Anniversary och Mikkeller Fresh Hop Keller Bier och lite annat smått och gott. Man kan alltid sitta och planer allting in i minsta detalj, men lik förbannat står man där varje gång och plockar på sig mer och andra saker än vad man hade tänkt. Alltid samma visa.

MEN, det är inte bara det som händer! Detta är bara aktiviteten för morgonen, på kvällen däremot så blir det finbesök i Malmö. Det är nämligen så att jag ska till Nya Tröls. Fast det är kanske inte jag som är finbesöket, utan Kristian från det nystartade danska bryggeriet Stronzo. Han kommer till Nya Tröls för den första lanseringen i Sverige med Stronzo's öl. Det serveras mat och öl, pågår mellan 18.00 - 21.00 och kommer alldeles säkert att bli jävligt trevligt. Jag och Balder kommer att finnas på plats, kom gärna fram och säg hej om ni mot förmodan skulle känna igen oss! För att delta går du in på facebook och gillar Nya Tröls sida, skriver in ditt, och din eventuella väns, namn och så ses vi imorgon!


Kommentarer

Martin sa…
Om ni ska träffa Stronzo-folket, fråga dem gärna om likheterna mellan deras ikonografi och slogans med de som Croocked Moon har ;) Rip-off är ju bara förnamnet.
Kristopher sa…
Haha, ska fråga när tillfälle ges ;)

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd