En snabb sväng inom Kihoskh

Igår var jag med tjejen och svärföräldrarna på deras årliga tripp till julskyltningen på Tivoli i Köpenhamn. Jag skulle jobba idag så det dracks inte några speciella öl, (bortsett från en julöl till maten som gjorts för Tivoli av Svaneke som var rätt trevlig!) men det var en riktigt mysig kväll, trots det evinnerliga regnet. Tivoli är verkligen hur mysigt som helst när dom drar igång sitt jularrangemang.

Men man kan ju inte åka till Köpenhamn utan att handla med sig något hem! Jag tänkte inte på det alls från början, men när vi skulle bege oss hemåt så slog det mig att Kihoskh är en jourbutik och stänger inte förrän 02.00 på lördagar, så varför inte ta en sväng inom?

Jag har ingen egen bild så jag lånar en från humleogmalt.com

Kihoskh är verkligen en skithäftig butik tycker jag. Ölbutikken och alla deras exklusiva öl i all ära, men Kihoskh är faktiskt snäppet koolare. En liten jourbutik med allt från burkmat och getost till helgalna öl i alla dess former. Dom har bra ruljans på ölen också så det är sällan samma öl som står där när man kommer dit gång på gång. Det brukar alltid vara mycket från Mikkeller, men brukar även hitta Beer Here, Alesmith, Flying Dog, Cigar City och Grassroots bland annat. Som sagt är det stor ruljans och igår hittade jag även öl från Shorts och Port Brewing som jag aldrig sett tidigare. Det brukar även vara snäppet billigare än Ölbutikken vilket gör det ännu mer värt ett besök.

Nu vill jag inte på något sätt klanka ner på Ölbutikken som är en fantastisk butik, men Kihoskh är så otippat grym att man inte kan låta bli att älska den!


Ölen jag fick med mig hem blev Mikkeller Happy Lovin Christmas, Mikkeller Ris a la M'ale, Hoppin Frog Frosted Frog Christmas Ale och Shorts Brew Imperial Soft Parade. Jag stod där och valde och kände att jag verkligen är tvungen att spara pengar till Londonresan så jag fick försöka tygla mig så gott jag kunde. Det var INTE lätt. Jag höll bland annat Shorts Aorta Ale och Abnormal Genius i händerna men valde att ställa tillbaka dom, vilket grämer mig nu i efterhand.. Men men, man kan väl inte få allt? Jag tror att jag kommer att hitta en hel del kul saker i London, så jag ska inte hänga läpp utan vara glad för vad jag fick med mig och se fram emot resan istället!

Så.. Nästa gång du är i den danska huvudstaden - besök Kihoskh!

Kommentarer

Johan sa…
Happy Lovin Christmas är fin :)

Har också fingrat på Aorta Ale och Abnormial Genius några gånger (fast i andra butiker) men har hört att de inte är något särskilt så med tanke på det och det höga priset har jag hoppat över dem.
Kristopher sa…
Ser fram emot den som fan! Har bara hört gott.

Ja, jag har inte läst så mycket om dom sen tidigare mer än att jag minns att Manker recenserade Abnormal Genius för en tid sen. Blir säkert att prova dom någon annan gång i framtiden :)
Emma sa…
Köpenhamnstips! Torvehallerne ligger en bit från hållplatsen nørreport, saluhall med massa gott både mat och dryck!

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd