Stockholm Beer & Whisky Festival 20-årsjubileum!

Då så.. Om lite mer än en månad är jag på väg till huvudstaden för mitt första besök på Stockholm Beer & Whisky Festival. I år är det jubileum, det är nämligen hela 20 år sedan den första SBWF gick av stapeln, så jag förväntar mig inget annat än toppklass!

Uppdelat i "två" mässor, en under sista veckan i September (29, 30/9 & 1/10) och en under den första veckan i Oktober (6, 7, 8/10) kommer mässan att utspela sig på Nackastrandsmässan. För ringa 199:- betalar du ditt inträde och får även ett provglas som du sedan använder under ditt besök för att testa all möjlig fantastisk öl du kan tänka dig. Tänk dock på att endast kontanter går att använda inne på mässan, även om det finns uttagsautomater i närheten så kan det vara rätt skönt att vara förberedd när man kommer dit.

För er som är speciellt ölintresserade och gärna vill prata och hänga med bryggare, inköpare och andra ölsjälar rekommenderas det att ni infinner er på torsdagarna då det brukar vara lugnare och lite färre folk. Men ni är givetvis välkomna alla de andra dagarna också. Jag kommer själv, ihop med Gripen, några polare samt Balder och Röstlund från Ölrådet, att finnas på plats under den första torsdagen. Främst av dessa anledningarna som jag nyss skrev, men även för ölbloggarträff! Kolla in Portersteken för mer information angående bloggarträffen om ni inte sett det tidigare. Kommer bli hur bra som helst!

Mässan utspelar sig i två mässhallar. Båda innehåller öl och whisky, men det finns även (i hall I) cider och calvados och (i hall II) vin, champagne, tequila, rom, cognac, sprit och delikatesser, men öl och whisky kommer alltså att finnas i båda.

Jag kommer personligen mest att fokusera på ölen, då främst svensk mikroöl. Nils Oscar, Sigtuna, Ängö Kvartersbryggeri och Nynäshamns Ångbryggeri är några av de svenska bryggerierna som kommer att finnas på plats. Komplett lista på utställare finns här!

Ses vi?

Kommentarer

fajanen sa…
Jodå, jag kommer att vara där den första torsdagen. Säkert någon eller några dagar till.
Gyllenbock sa…
Jodå, vi kommer att ses. Bägge torsdagarna blir det i år. Väl mött!
Kristopher sa…
Fan vad trevligt! Looking forward!

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd