Årets första nypotatis och öl #72 - 75

Fredag eftermiddag, slutar 15.00 på jobb, inom ICA för att handla på sig mat och ser att den första svenska nypotatisen har landat! Jag jobbar ju på ett frukt och grönsakslager så jag vet att den kommit nu i veckan, men jag har inte sett den i butik förrän igår. I vilket fall som helst så köpte jag på mig en påse och allt som hör till. Dill, gräslök, gräddfil, sill, allt möjligt. Hem och duscha och skrubba potatis och sen på med elgrillen på balkongen. Vädret var opålitligt så vi fick ta det på balkongen, vågade inte oss ner på gården om det helt plötsligt skulle bli regn. 

Ölen öppnades och livet kändes ganska perfekt. Första ölen blev Cigarr City Bolita Double Nut Brown Ale som var hur god som helst. Nötter, choklad, lite kaffe.. Som att dricka godis helt enkelt. 8/10



Efter detta tog vi oss an Hornbeer's Funky Monk. En dansk belgian strong ale på 8,8%. Det första jag tänkte på när jag luktade på den var stearin. Annars karamell, lite frukt och lakrits. Helt okej. 6/10



Min goda vän Ola i t-shirten och yours truly snurrar glaset till höger. Tiden gick och maten togs fram som avnjöts med Schneider Weisse Tap 4 och som alltid när det gäller sill - Beska Droppar. Älskar den extrema beskan i den och eftersmaken som aldrig släpper. M-mhm!



Senare kom lite fler vänner och det var dags för Great Divide Grand Cru. Även den en belgian strong ale fast med helt annan smak. Russin, jäst, fikon och alkohol. 7/10




Därefter flöt kvällen på vidare in i vardagsrummet när solen gått ner, fortsatt trevligt och sista ölen för kvällen blev den tunga Hornbeer The Fundamental Blackhorn! En mycket trevlig imperial stout från danska Hornbeer. Rostat kaffe, mörk choklad, torkad frukt. Mums. 7/10


Ser verkligen fram emot sommaren nu.

Kommentarer

Beer-naise sa…
Låter som en toppen dag med mycket gott att dricka. Drack själv en Bolita i fredags och det var riktig kärlek.
Kristopher sa…
Ja den var riktigt god. Synd nu i efterhand att man inte köpte fler.
Beer-naise sa…
Finns gott om flaskor kvar om du har råd ;) http://agent.nocrew.org/index.html?id=651
Kristopher sa…
Haha, det stod några stycken i Malmö fortfarande, men idag var det nytt som skulle in så det får vänta :)

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd