Lista på ölen jag fick med mig hem från Köpenhamn i torsdags

Som utlovat kommer här en liten lista på ölen jag fick med hem i torsdags efter Ölfestivalen i Köpenhamn. Från Ølbutikken kommer..



Three Floyds Rabbid Rabbit Saison, Amager Bryghus Galanthus Nivalis, The Lost Abbey Red Poppy Ale, Mikkeller Special Series Cherry Alive


Amager/Mikkeller Kølle Barley Wine, Amager/Mikkeller Trækølle, De Molen Weer & Wind, De Molen Mooi & Machtig Cognac Barrel, Mikkeller George!, Mikkeller George! Barrel Aged Burboun Edition

Sen lite från Khioskh också..


3 x Hantverksbryggeriet Baronen Barley Wine och 3 x Hantverksbryggeriet Alkemisten Blåbärslambic

Jag tycker att det är vansinne att jag ska behöva åka till ett annat land för att få tag på öl som bryggs i Sverige. Jag har försökt få tag på just Baronen och Alkemisten tidigare, men eftersom man bara kan beställa kolli om 20 flaskor på dessa så har det inte varit intressant. Men nu hittade jag iallafall dom i Köpenhamn vilket gjorde mig riktigt glad, men jag tycker att det är riktigt korkat att jag inte bara kan beställa ett par flaskor till mitt lokala systembolag. Varför är det så? Förlorar inte Systembolaget lite av sitt syfte när det är så?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd