Copenhagen Beer Celebration 2014

På fredag nästa vecka, den 1/11, klockan 20.00 släpps biljetterna för 2014 års upplaga av Copenhagen Beer Celebration som utspelar sig 3-4/5. En orgie i fantastiska och i många fall svåråtkomliga öl från bryggerier vi inte ser särskilt ofta här i norra Europa.. Eller i resten av Europa för den delen. 

Nytt för i år är att det finns fyra pass totalt, två på fredagen och två på lördagen. Tiderna är 10.00 - 14.30 och 15.30 - 20.00 båda dagarna, kanske lite väl tidigt att börja 10 på morgonen tycker jag, men å andra sidan har man gott om tid på kvällen att dra runt på stan där alla ölställen lär gå bananas så jag klagar inte! 

470 DKK kostar biljetten per pass, eller om man vill vara high roller och köpa pink ticket så kostar den 1720, då får man tillgång till samtliga pass. Själv tänkte jag köra på båda lördagspassen som jag gjorde förra året, det passade mig bra. 

Liksom tidigare år så utspelar sig kalaset i Sparta Hallen och smakprover på samtliga öl ingår i priset. Mat finns på plats i form av fantastiska Johns Hot Dog Deli och andra spännande montrar, blir intressant att se vad man har hittat på för skoj den här gången. 

Och nu till det mest spännande av allt.. Bryggerierna! Eftersom det är fyra pass i år så slår man på stora trumman och öser in inte mindre än 40 (!) bryggerier! Vilka då undrar ni? Jo, sedan tidigare är följande offentliggjorda:

Alpha State
Brewdog
Freigeist
J. Wakefield
Kernel
Loverbier
Mikkeller
Närke Kulturbryggeri
Three Floyds
To Öl

Och för en liten stund sen publicerade Fredrik på Malt, Humle, Jäst och Vatten ytterligare några:

7th Sun
Baird
Cycle / Pegs Cantina
Westbrook

PLUS att jag har fått äran att presentera ytterligare två:

- Belgiska Alvinne, som är nya för i år! Mycket spännande bryggeri, ett av dom  mer experimentella och innovativa i Belgien.
- Kuhnhenn, som har varit med tidigare, ett av mina favoritbryggerier! Mjöd och öl i världsklass!

Dessutom så kommer det under dagen att publiceras ännu fler bryggerier, både hos Manker och 99 bottles. Håll utkik! 

Både 2012 och 2013 var helt suveräna festivaler och jag tvivlar inte en sekund på att det kommer bli det i år också. Vi ses väl där?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd