Nytt i skafferiet

Igår utökades flasksortimentet i skafferiet här hemma lite grann;


Redstone White Pyment, pyment med vindruvor.
Honey wine with blueberry puree, melomel med blåbär.
Honey wine with juniper berries, metheglin med enbär.
Honey wine with plum puree, melomel med plommon.
Noahs Mill Bourbon, har en flaska av denna tidigare och den är så jävla bra så det finns väl alltid plats för fler!
Bookers Bourbon, en barrel strength small batch bourbon jag provat tidigare och gillar mycket. 64% ABV vilket gör den till den starkaste i min samling än så länge.
Whistlepig Rye 10 y o, en rågwhiskey jag sökt ett tag som jag läst ska vara riktigt bra.
FiftyFifty Iced BART, en blend av 66% Eclipse Elijah Craig 12 och 34% Condundrum Barleywine där barleywinet är frystdestillerat tre gånger. Låter alldeles.. Alldeles.. Underbart!

Vackert va?

Kommentarer

Hasse sa…
Hej !
Var har du köpt FiftyFifty Iced BART ?
Mv Hasse
Kristopher sa…
Hej Hasse,

jag bytte den till mig av en amerikanare. Tråkigt svar jag vet, men det är så det gick till :)

Hasse sa…
Hej !
Ok , det var väldigt synd.
Hasse
Jonas sa…
Jag drack en annan Redstone i våras i dess hemby, men det var inte någon av dem du hade fått tag på. Surt att bryggeriet var stängt (söndags-stängt) när man hade tagit sig dit...:-(

Hoppas det ska smaka!

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd