Malmö Brygghus nya Cacaoporter till Systembolaget

Ja, jag brukar egentligen inte skriva om nyheter men ibland kan jag inte låta bli.. Som nu till exempel. Tidigare idag presenterades det nämligen att Malmö Brygghus' nya Cacaoporter ska börja säljas på Systembolaget den 2'e Januari 2013, i 75 cl flaskor tillochmed. Faaaantastiska nyheter tycker jag! 

Jag var aldrig något större fan av den gamla Cacaoportern, lite för tam för min smak och nådde aldrig ända fram. Men nu.. Nu gör den det. Jag var på Malmö Brygghus för ett par veckor sedan och smakade den och blev grymt imponerad! Fyllig och stor med stooora chokladtoner, precis så som den ska vara! Nästan som att dricka flytande choklad. Riktigt jävla mumsig. Dessutom kommer den nu att flasktappas för hand, flaska för flaska, för att kunna säkra kvalitén ut i fingerspetsarna. 

Så låt oss nu hoppas att den kommer hålla lika hög kvalitet på flaska som på fatet jag tog ett par glas ur, men det betvivlar jag inte. Grymt bra jobbat Thomas och resten av pågarna på Malmö Brygghus, en öl vi skåningar verkligen kan vara stolta över!

Bild lånad av Malmö Brygghus

Kommentarer

Anonym sa…
Kul för svensk ölkultur, men jag är lite orolig då alla produkter från Malmö brygghus som jag har provat har varit defekta. Hoppas att kvaliteten är bättre nästa gång
Kristopher sa…
Väldigt kul för svensk ölkultur! Och för oss öldrickare förstås :)

Jag har också fått ett par defekta flaskor av brygghuset sedan tidigare, men nu kommer det som sagt att flasktappas av dom själva vilket kommer minska infektionsrisken betydligt. Inga mellanhänder, inga konstigheter.. För att citera Malmö Brygghus själv - "Mycket jobb men mycket kärlek också."

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd