Kort om helgen.

Om knappt en timme ska jag traska ner till stationen och sätta kurs mot Vellinge. Det är ölprovning på tapeten tillsammans med Kristopher och Blafa hemma hos Balder. Balder får också vara med. Vad som ska provas är lite oklart, då vi alla varit mer eller mindre hemlighetsfulla, men jag räknar med att det blir ganska hög klass. Rapport kommer såklart att läggas här på bloggen, så ni får vänta även med mitt bidrag tills dess. Man vet ju inte vem som läser här...

Men helgen började ju redan igår, och jag var inte sen med att fira (den korta arbetsveckan till trots.)

Xbeeriment Black force one Bourbon barrel edition. Flaska nr 214 av 374.

Jag lyfter på glaset och fyller näsan med den fantastiska doften av kaffe, bourbon, vanilj och choklad. Kort därefter får hjärnan jobba ännu mer med huvudsakligen kaffe, choklad och rostade toner när jag tar den första smutten. Det är också lätt rökigt med fatkaraktär med träiga toner och lätt av vanilj, och en fantastisk och långdragen eftersmak med mycket kaffe, mörk choklad och runda bourbontoner. Den lite skarpa alkoholen och bourbontonerna utgör en fantastisk brygga mellan den lite lättare kaffen och chokladiga, maltiga, initiala smaken och det härligt långdragna rostiga och beska avslutet.


Det var ganska länge sedan jag drack den senast, och man vill ju inte vänta för länge bara för att upptäcka att den har peakat. Men jag tycker absolut att den håller väldigt väl, en jävligt bra start på helgen helt enkelt!


Kommentarer

Anonym sa…
I WANT TO GO TO THERE! //Ola

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd