Öl i Philadelphia

Så var det äntligen dags att bege sig två timmar söderut till Philadelphia, en underskattad och helt underbar stad! Många bra ölställen och restauranger, enormt mycket historia och riktigt skönt häng! Mina favoriter följer nedan, enjoy!


Independence Hall

Jon's Bar & Grille


I Queen Village, ett tiotal kvarter söder om Old City ligger Jon's Bar & Grille. En ganska stor restaurang med ett grymt trevligt utbud av öl. Vi käkade även middag här och maten var kanon, min Cheese Steak (så klart) uppfyllde alla mina förväntningar på Philadelphia. Riktigt skönt ställe.

 

Khyber Pass

Tre kvarter från Liberty Bell och Independence Hall ligger Khyber Pass, en riktigt trevlig bar med ett stort och roligt utbud av öl. En del lokala Pennsylvaniabryggerier som jag inte hört talas om tidigare och dessutom inte sett på några av de andra barerna vi besökte i stan heller. Mycket locals skapade en skön, avslappnad stämning. Ett måste när ni är i Philadelphia.



Monks Café

Likt Spuyten Duyvil i Brooklyn har Monks Café uppnåt en kultstatus. Mycket belgisk öl så klart men också massor av fina amerikanska grejer. Det är även ett av de få ställena du kan dricka Russian River på öster om Kalifornien. Pennsylvania har förvånansvärt bra distribution av öl från hela USA vilket är intressant (och gött så klart om man befinner sig här). 



Tired Hands Fermentaria

Fermentaria som är en av Tired Hands två bryggpubar ligger inte inne i Philadelphia utan i Ardmore som är en förort till stan. Även deras andra ställe, Brew Café ligger här ute.  Det är alldeles för långt för att promenera ut men med bil tar det ungefär en halvtimme, eller en timme med lokaltrafiken. Helt klart värt det i min mening då detta är en bryggpub i toppklass. Stora, luftiga lokaler, öl i världsklass och riktigt, riktigt god mat. Vi tog en sen lunch och drack lite öl och jag var smått euforisk under hela besöket. Ett måste att besöka för varje ölentusiast.




Paddys Pub

Ett måste för alla som liksom jag älskar It's Always Sunny in Philadelphia! Puben som gängets bar i serien är baserad på. Betydligt mindre men mycket rökigare. Hur gött som helst.



Det var allt för denna gången, vi hörs snart igen! 

P.S.
När ni är i Philadelphia, missa inte det medicinska museet Mütter Medical Library, helt klart nåt av det mest bisarra jag sett..
D.S.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd