Londonweekend del 3 - Camden Town och ölshopping på Kris Wines!

Fortfarande proppmätta efter den bastanta söndagslunchen på Cask Pub & Kitchen begav rullade vi ner på tunnelbanan och satte kurs mot Camden som tjejen talade så gott om. På väg dit gjorde vi ett stopp i Notting Hill som säkerligen är mycket mysigare när det är fint väder. Nu var det grått och tråkigt vilket gjorde hela området ganska tråkigt. Vi gick inom en Tesco och kollade lite där jag bland annat hittade deras egna bitter som var väldigt billig. Nej, jag köpte ingen. Nog om det, vi åker vidare!


En buss ner i stan och sen Northern Line upp till Camden Town. Nu var klockan runt 18.00 och de flesta affärerna nere i stan höll på att stänga. Det gjorde dom inte i Camden. Jävlar vilken stämning! Alla affärerna går på fullvarv, alla är glada ute på gatorna och hela stället bara sprudlar av energi och glädje. Denna stadsdelen gillar jag.




Många av affärerna sålde väl förvisso mest turistskräp och t-shirts, men vi hittade ändå en hel del roliga saker. Vi köpte bland annat en hjärtformad skylt till toaletten med skriften "The Loo" som jag tycker är hur rolig som helst. Fnissar fortfarande lite när jag ser den. Efter en stund kom vi in till vad jag antar är en gammal hästmarknad med massor av sjuka småaffärer överallt där man säljer precis vad som helst. Som sagt mycket turistprylar, men även massor av musikaffärer med mycket punk, hardcore, black metal, synth och musik som inte uppfattas som lyssningsbar av allmänheten. Jag gillar det.

Vi gick förbi en snubbe som stod i ett bås och bara maxade högtalarna med någon helsjuk psytrance, samtidigt som det lite längre in i gränden öses ut black metal i någon mörk butik. Grymt häftigt område som alla borde besöka.

Nu var vi inte långt ifrån ölbutiken Kris Wines! Londons högst rankade ölbutik enligt ratebeer.com. Jag förstår varför. Jag tog inga bilder där inne eller utanför för det var så mörkt, men fan vad mycket trevlig öl han hade! En liten man från Sri Lanka stod i kassan och var inte särskilt pratsam mer än att han log när man pratade med honom, men han var cool. Där fanns massor av öl som sagt. The Bruery, Hoppin Frog, Brewdog, Odell, The Lost Abbey, Brooklyn, Sierra Nevada, Pretty Things och Shorts för att nämna några. Det var ändå bara den amerikanska hyllan, där fanns även en belgisk och en brittisk. Jag skymtade tillochmed lite Oppigårds och St. Eriks i kylen. Kul att se att den svenska ölen tar sig overseas!

Hursomhelst så var detta en riktigt bra ölbutik med ett stort utbud av öl till schyssta priser. Om du är i London och känner suget krypa sig på att köpa med öl hem, åk hit! Nu har vi inte mycket kvar av resan, men det kommer mer imorgon..

Jag lånar en bild från http://www.kriswines.com/

Kommentarer

Låter som att ni hade en riktigt trevlig resa. Men drack du ingen engelsk öl? Det kanske kommer i nästa del?
Kristopher sa…
Det var verkligen trevligt! Jag drack lite engelsk öl, men inget som jag tycker var värt att nämnas nästan.

Pubarna vi gick till hade dessutom inte särskilt mycket engelsk öl, mestadels europeisk och amerikansk hantverksöl. Det enda engelska bryggeriet som återkom överallt var The Kernel som jag provade lite av och gillade, men det var inte direkt mindblowing.

Ölen jag köpte med mig hem kommer i nästa del och är inte heller någon engelsk kan jag avslöja redan nu.
Obalanserad sa…
Fan, jag älskar Camden! Och håller verkligen med dig om avstånden och att gå omkring.. man kommer ju ingen vart!

Grym weekend och trevlig läsning, som vanligt :)
Kristopher sa…
Camden är verkligen hur grymt som helst! Haha precis, jävla avstånd.

Tack! :)
Basse sa…
Camden har ju om möjligt blivit ännu bättre nu eftersom Brewdog precis öppnat en ny bar där , med stridsvagn dessutom ;)
Kristopher sa…
Det har du helt rätt i. Vi hade dock den oturen att Brewdog Camden öppnade helgen efter vi varit där.. Jobbigt!
Hi you are doing a great job. I found it on your page its really amazing. Thanks for sharing such a valuable information. I am sure that these are your own views. I hear exactly what you’re saying and I’m so happy that I came across your blog. Thus, you made me feel like I should learn more about this. I’m officially a huge fan of your blog.

Populära inlägg i den här bloggen

Pörkölt med nokedli

Inlagd chili

Burgare, metal, hemfärd